Ułatwienia dostępu
Polskie szkoły niemalże nie prowadzą zajęć w terenie. Większość lekcji, również tych z natury wymagających kontaktu z przyrodą prowadzona jest w murach szkoły. Dlatego uczniowie nie uczą się przez doświadczanie, a otrzymują wiedzę metodą podawczą. W ten sposób omija ich wiele umiejętności, które naturalnie mogliby zdobywać podczas badań w terenie.
MobiLab to mobilne laboratorium warsztatowe, w którym łączymy nowe technologie z zajęciami terenowymi i analizą danych pod okiem ekspertów. Realizuje ono założenia programu oraz modelu edukacji klimatycznej Code For Green®, którego jest integralną częścią. Autorski model powstał na bazie wieloletnich doświadczeń zbieranych w ramach programów, które wspólnie opracowalismy z nauczycielami oraz we współpracy z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej.
Pokazujemy młodzieży i nauczycielom, że badania terenowe są wspaniałą przygodą, jak można i dlaczego warto pracować w terenie. To też forma popularyzowania nauki.
Razem z grupą 120 nauczycieli oraz 750 uczniów opracowaliśmy innowacyjną metodę edukacji praktycznej opartą o narzędzia z zakresu: design thinking, storybased education, empatyzacji, edukacji terenowej, pracy metodą projektu czy technologii cyfrowych jak programowanie, AI i robotyka. Uczymy, jak sprawić, by uczniowie chcieli być twórcami technologii, w służbie ochrony środowiska, a nie tylko jej użytkownikami.
Nasza metoda została potwierdzona w trakcie 48 miesięcy testów w 19 polskich, czeskich i niemieckich szkołach przez ponad 6 tysięcy godzin lekcyjnych! Skuteczne jej wdrożenie w części szkół zaowocowało stworzeniem projektów dzieci m.in. ławki solarnej, aplikacji pomagającej monitorować stan wody – FLODA, płotu do retencjonowania wody, turbin prądotwórczych na blokach mieszkalnych, interaktywnych uli.
Nauczenie dzieci i młodzieży sprawczości to krok do budowania ich dobrostanu, ale też do lepszej przyszłości świata. Rozwijamy ją pomagając dzieciom wdrażać ich pomysły w życie, a także pracując nad ich empatią, kreatywnością, krytycznym myśleniem, współpracą, komunikacją i przywództwem.
Prowadzimy 8 pracowni – laboratoriów przyrodniczo-informatycznych funkcjonujących w formule szkolnego living lab – które są przykładem na to w jaki sposób można efektywnie rozwijać kompetencje cyfrowe oraz STEAM w szkołach. Popularyzujemy badania terenowe wśród młodzieży wykorzystując do tego m.in. mobilne laboratorium przyrodniczo-informatyczne MobiLab.
Nasze projekty realizujemy z regionalnych i krajowych programów UE (EFS, EFRR), publicznych funduszy międzynarodowych (m.in. Norway Grants, European Climate Initiative – Bundesministerium fuer Wirtschaft und Klimaschutz, Deutsche Bundesstiftung Umwelt), prywatnych funduszy polskich i międzynarodowych, w tym fundacji (m.in. terre des hommes, Volkswagen Belegschaftstiftung). Jesteśmy członkiem OFOP, SOS dla Edukacji, Koalicji Ratujmy Rzeki.
Nasze projekty realizujemy z regionalnych i krajowych programów UE (EFS, EFRR), publicznych funduszy międzynarodowych (m.in. Norway Grants, European Climate Initiative – Bundesministerium fuer Wirtschaft und Klimaschutz, Deutsche Bundesstiftung Umwelt), prywatnych funduszy polskich i międzynarodowych, w tym fundacji (m.in. terre des hommes, Volkswagen Belegschaftstiftung). Jesteśmy członkiem OFOP, SOS dla Edukacji, Koalicji Ratujmy Rzeki.
Pokazujemy młodzieży i nauczycielom, że badania terenowe są wspaniałą przygodą, jak można i dlaczego warto pracować w terenie. To też forma popularyzowania nauki.
Uczymy empatii wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialności za swoje działania, pracy zespołowej oraz krytycznego myślenia niezbędnych do budowania sprawczości. Podczas zajęć bezpośrednio rozwijamy kompetencje badawcze, zbierania i analizy danych oraz uczymy obsługi wielu technologicznych narzędzi.
Uczymy, jak innowacyjnie realizować podstawę programową związaną z ochroną środowiska w obszarze: ochrony powietrza i klimatu, ochrony bioróżnorodności, ochrony wód i nowoczesnych technologii. Nasze programy są skonstruowane w taki sposób by nauczyciel każdego przedmiotu mógł przeprowadzić zajęcia.
Podpowiadamy, jak w szkole w ramach posiadanych i planowanych do zakupu rozwiązań pracowni przyrodniczo – informatycznych zorganizować przestrzeń i pracę.
Uczestnicy programu poznają wiele nowoczesnych narzędzi, jak kartowanie terenu z wykorzystaniem tabletów, czy pomiary temperatury powierzchni wykonane kamerą termowizyjną, których celem jest budowanie multisensorycznych relacji z przyrodą.
Nov 09, 2017Pokazujemy w praktyce, jak szkoła może łączyć naukę o środowisku z kreatywnym wykorzystaniem technologii oraz że zajęcia realizowane w ramach podstawy programowej mogą być fascynujące. Szkoły na przykładzie Mobilaba mogą podejrzeć jak zorganizować i wyposażyć laboratorium przyrodniczo-informatyczne w duchu edukacji STEAM.
Nov 09, 2017Moduły: ochrona powietrza i klimatu, ochrona bioróżnorodności, ochrona wód, nowoczesne technologie w ochronie środowiska.
Nov 09, 2017Siedziba:
Buda Ruska 19 c, 16 -503 Krasnopol
Biuro:
Pl. Św. Agaty 4 lok.1, 16-500 Sejny
NIP: 8442359966
KRS: 0000682455
REGON: 367582420
Więcej o finansowaniach Fundacji