Ułatwienia dostępu

MobilLab

Cel projektu:
Nauczenie młodzieży narzędziowego podejścia do technologii aby potrafili ją wykorzystywać do zbierania i analizy danych.
Nauczycielu! Pobierz bezpłatny podręcznik edukacji klimatycznej, który wesprze Cię w Twojej codziennej pracy.

Polskie szkoły niemalże nie prowadzą zajęć w terenie. Większość lekcji, również tych z natury wymagających kontaktu z przyrodą prowadzona jest w murach szkoły. Dlatego uczniowie nie uczą się przez doświadczanie, a otrzymują wiedzę metodą podawczą. W ten sposób omija ich wiele umiejętności, które naturalnie mogliby zdobywać podczas badań w terenie.

MobiLab to mobilne laboratorium warsztatowe, w którym łączymy nowe technologie z zajęciami terenowymi i analizą danych pod okiem ekspertów. Realizuje ono założenia programu oraz modelu edukacji klimatycznej Code For Green®, którego jest integralną częścią. Autorski model powstał na bazie wieloletnich doświadczeń zbieranych w ramach programów, które wspólnie opracowalismy z nauczycielami oraz we współpracy z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej.

Mobilne Laboratorium – MobiLab to nowoczesna formuła edukacyjna, która nie tylko w ciekawy sposób umożliwia realizację podstawy programowej, ale też wciąga nauczycieli i uczniów w świat technologii i projektowania użytecznych dla klimatu rozwiązań. Uczestnicy programu poznają wiele nowoczesnych narzędzi, jak kartowanie terenu z wykorzystaniem tabletów, czy pomiary temperatury powierzchni wykonane kamerą termowizyjną, których celem jest budowanie multisensorycznych relacji z przyrodą.
 
Dla wielu uczniów nauka w terenie jest bardziej interesująca i angażująca niż tradycyjne metody nauczania. Bezpośredni kontakt z omawianą materią zachęca do aktywnego uczestnictwa w zajęciach i zwiększa motywację do nauki. Uczestnicy rozwijają kompetencje badawcze, krytycznego myślenia, zbierania i analizy danych, empatii wobec środowiska naturalnego. Pokazujemy młodzieży i nauczycielom jak można i dlaczego warto pracować w terenie. To też forma popularyzowania nauki.
 
ffis-zaniemysl-joanna-debicka-jocka-fotografia42
Jak pracujemy?
Zapraszamy do działania

Zapraszamy do działania

Pokazujemy młodzieży i nauczycielom, że badania terenowe są wspaniałą przygodą, jak można i dlaczego warto pracować w terenie. To też forma popularyzowania nauki.

Unikalna metoda

Unikalna metoda

Razem z grupą 120 nauczycieli oraz 750 uczniów opracowaliśmy innowacyjną metodę edukacji praktycznej opartą o narzędzia z zakresu: design thinking, storybased education, empatyzacji, edukacji terenowej, pracy metodą projektu czy technologii cyfrowych jak programowanie, AI i robotyka. Uczymy, jak sprawić, by uczniowie chcieli być twórcami technologii, w służbie ochrony środowiska, a nie tylko jej użytkownikami.



Przetestowane narzędzie

Przetestowane narzędzie

Nasza metoda została potwierdzona w trakcie 48 miesięcy testów w 19 polskich, czeskich i niemieckich szkołach przez ponad 6 tysięcy godzin lekcyjnych! Skuteczne jej wdrożenie w części szkół zaowocowało stworzeniem projektów dzieci m.in. ławki solarnej, aplikacji pomagającej monitorować stan wody – FLODA, płotu do retencjonowania wody, turbin prądotwórczych na blokach mieszkalnych, interaktywnych uli. 

Dajemy sprawczość

Dajemy sprawczość

Nauczenie dzieci i młodzieży sprawczości to krok do budowania ich dobrostanu, ale też do lepszej przyszłości świata. Rozwijamy ją pomagając dzieciom wdrażać ich pomysły w życie, a także pracując nad ich empatią, kreatywnością, krytycznym myśleniem, współpracą, komunikacją i przywództwem. 

Zielone laboratoria

Laboratoria innowacji

Prowadzimy 8 pracowni – laboratoriów przyrodniczo-informatycznych funkcjonujących w formule szkolnego living lab – które są przykładem na to w jaki sposób można efektywnie rozwijać kompetencje cyfrowe oraz STEAM w szkołach. Popularyzujemy badania terenowe wśród młodzieży wykorzystując do tego m.in. mobilne laboratorium przyrodniczo-informatyczne MobiLab.



Międzynarodowe współprace

Międzynarodowe współprace

Nasze projekty realizujemy z regionalnych i krajowych programów UE (EFS, EFRR), publicznych funduszy międzynarodowych (m.in. Norway Grants, European Climate Initiative – Bundesministerium fuer Wirtschaft und Klimaschutz, Deutsche Bundesstiftung Umwelt), prywatnych funduszy polskich i międzynarodowych, w tym fundacji (m.in. terre des hommes, Volkswagen Belegschaftstiftung). Jesteśmy członkiem OFOP, SOS dla Edukacji, Koalicji Ratujmy Rzeki.

Międzynarodowe współprace

Międzynarodowe współprace

Nasze projekty realizujemy z regionalnych i krajowych programów UE (EFS, EFRR), publicznych funduszy międzynarodowych (m.in. Norway Grants, European Climate Initiative – Bundesministerium fuer Wirtschaft und Klimaschutz, Deutsche Bundesstiftung Umwelt), prywatnych funduszy polskich i międzynarodowych, w tym fundacji (m.in. terre des hommes, Volkswagen Belegschaftstiftung). Jesteśmy członkiem OFOP, SOS dla Edukacji, Koalicji Ratujmy Rzeki.

Jak pracujemy?

Pokazujemy młodzieży i nauczycielom, że badania terenowe są wspaniałą przygodą, jak można i dlaczego warto pracować w terenie. To też forma popularyzowania nauki.

Uczymy empatii wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialności za swoje działania, pracy zespołowej oraz krytycznego myślenia niezbędnych do budowania sprawczości. Podczas zajęć bezpośrednio rozwijamy kompetencje badawcze, zbierania i analizy danych oraz uczymy obsługi wielu technologicznych narzędzi.

Uczymy, jak innowacyjnie realizować podstawę programową związaną z ochroną środowiska w obszarze: ochrony powietrza i klimatu, ochrony bioróżnorodności, ochrony wód i nowoczesnych technologii. Nasze programy są skonstruowane w taki sposób by nauczyciel każdego przedmiotu mógł przeprowadzić zajęcia.

Podpowiadamy, jak w szkole w ramach posiadanych i planowanych do zakupu rozwiązań pracowni przyrodniczo – informatycznych zorganizować przestrzeń i pracę.

Uczestnicy programu poznają wiele nowoczesnych narzędzi, jak kartowanie terenu z wykorzystaniem tabletów, czy pomiary temperatury powierzchni wykonane kamerą termowizyjną, których celem jest budowanie multisensorycznych relacji z przyrodą.

Nov 09, 2017

Pokazujemy w praktyce, jak szkoła może łączyć naukę o środowisku z kreatywnym wykorzystaniem technologii oraz że zajęcia realizowane w ramach podstawy programowej mogą być fascynujące. Szkoły na przykładzie Mobilaba mogą podejrzeć jak zorganizować i wyposażyć laboratorium przyrodniczo-informatyczne w duchu edukacji STEAM.

Nov 09, 2017

Moduły: ochrona powietrza i klimatu, ochrona bioróżnorodności, ochrona wód, nowoczesne technologie w ochronie środowiska.

Nov 09, 2017
Nasze sukcesy
angażująca i nowoczesna formuła edukacyjna
umożliwia realizację podstawy programowej
projektowanie użytecznych dla klimatu rozwiązań
nowoczesne narzędzia
budowanie multisensorycznych relacji z przyrodą
laboratorium na kółkach
popularyzowanie nauki poprzez doświadczanie
uczniowie rozwijają uważność odkrywając przyrodę, która ich otacza
narzędziowe podejście do technologii
nauka w terenie jest bardziej interesująca i angażująca niż tradycyjne metody nauczania
Skontaktuj się z nami. Porozmawiajmy.
Połączmy teorię z praktyką i doświadczeniem. Skontaktuj się z nami. Działajmy razem dla dobra przyszłości dzieci i młodzieży.
W jaki sposób możesz pomóc?

Wspierając naszą fundację pomagasz dzieciom wyposażając je w narzędzia i wiedzę do projektowania rozwiązań na ich lokalne problemy środowiskowe, a tym samym do walki o lepszą przyszłość świata.

Termin płatności co miesiąc

Aktualności
MobiLab_Szelment6
Trzecia edycji półkolonii dobiegła końca
MobiLab_Bydgoszcz_20240614_133608-Sredni
Mobilne laboratorium odwiedziło młodzież z LO nr 3 nad Kanałem Bydgoskim
Zdobądź nową wiedzę. Zapisz się!
Jeśli tak, dołącz do naszej społecznosci i otrzymuj informacje o naszych nowych webinariach, podcastach, artykułach, raportach i szkoleniach. Niektóre z nich są dostępne wyłącznie dla członków newslettera!
Sfinansowano dzięki