Ułatwienia dostępu

Edukacja przedszkolna

Cel projektu:
edukowanie dzieci w wieku przedszkolnym na temat ochrony środowiska i dbałości o przyrodę oraz rozwijanie kompetencji kluczowych i cyfrowych z wykorzystaniem TIK - technologii i komunikacji.

Kwestie związane z ochroną środowiska i zmianą klimatu są coraz bardziej aktualne i istotne dla naszej przyszłości. Dlatego ważne jest, aby dzieci już od najmłodszych lat rozwijały potrzebę ochrony przyrody i klimatu, a także zdobywały wiedzę na ten temat i rozumiały, jak mogą przyczynić się do ochrony środowiska.

Przedszkolaki są bardzo otwarte na nowe informacje i łatwo przyswajają wiedzę, dlatego uczymy odpowiednich nawyków, rozumienia spraw związanych z ochroną klimatu i dbałości o przyrodę oraz zasoby wodne już od najwcześniejszych lat. Jednocześnie to grupa dzieci narażona na kształtowanie niewłaściwych nawyków wynikających z używania nowych technologii.

W naszych projektach przedszkolnych realizujemy programy edukacyjne kształtujące uważność na naturę oraz uczymy tego, że technologia to narzędzie, a nie cel sam w sobie. Dzięki połączeniu tych dwóch obszarów dzieci nie tylko rozwijają w sobie naturalną świadomość bliskości z przyrodą, uczą się regulować emocje, ale też zdobywają twarde umiejętności, dzięki czemu narzędzia cyfrowe wykorzystują do poznawania swojego otoczenia i rozumienia procesów w nim zachodzących. 

Program bierze pod uwagę indywidualny rozwój dzieci i już na etapie przedszkolnym rozwija umiejętności (np. kodowanie), które pogłębiane w edukacji szkolnej pozwolą na dobre przygotowanie dzieci do świadomego życia społecznego oraz przyszłego rynku pracy.

W naszych projektach pracujemy z nauczycielami by potrafili rozwijać kreatywność, sprawczość, wiarę w siebie, logiczne i krytyczne myślenie, które stanowią jeden z głównych wyznaczników sukcesu w życiu społecznym. Angażujemy dyrekcję placówek oraz samorządy w przygotowanie przestrzeni i jej otoczenia w sposób sprzyjający edukacji lokalnej, zjawiskowej, w terenie.

Wprowadzamy do przedszkoli nasz autorski program oparty na STEAM (science, technology, engineering, art, mathematic), wykorzystujący elementy design thinking, edukacji lokalnej (place-based learning), pracy z empatią, edukacji cyfrowej – w tym kodowania, pracy z opowieścią. Projekty mają charakter procesowy i trwają co najmniej rok szkolny. Jednocześnie zapewniamy w nich odpowiednie materiały i pomoce dydaktyczne oraz potrzebny sprzęt i infrastrukturę.    

Składowe programu
Autorski program oparty na STEAM, DT , place-based learning, empatii, edukacji cyfrowej, pracy z opowieścią PONAD 560 zrealizowanych godzin
105 GODZIN SZKOLENIA dla nauczycieli z kompetencji miękkich i komunikacji
przy placówkach przedszkolnych dla dzieci 3 LABORATORIA
630 uczestników skorzystało z mobilnego laboratorium
 13 placówek edukacyjnych  zaprosiło nas do siebie aby poznać metodę MobiLab
 21 szkół wzięło udział w projekcie Mobi Lab
Skontaktuj się z nami. Porozmawiajmy.
Małgorzata Lewandowska

Menadżerka projektów

Odkrywaj, baw się i ucz się o klimacie – razem możemy tworzyć lepszą przyszłość. Sprawdź, jak.
Jesteśmy organizacją skupioną na działaniu!

Zobacz co osiągnęły dzieci w ramach naszych projektów - uczniowie stworzyli około 100 różnych prototypów, część z nich to wdrożone rozwiązania. Przeczytaj także o innych naszych osiągnięciach.

W jaki sposób możesz pomóc?

Wspierając naszą fundację pomagasz dzieciom wyposażając je w narzędzia i wiedzę do projektowania rozwiązań na ich lokalne problemy środowiskowe, a tym samym do walki o lepszą przyszłość świata.

Termin płatności co miesiąc

Aktualności
DSC_2048-1053x509
Podsumowanie projektu: Mali przyrodnicy z Puńska kodują!
Po ponad 1250 godzinach zajęć w ramach programu „Mali przyrodnicy kodują” kończy się jego tegoroczna edycja. Niezwykły projekt polegający na łączeniu w nauce i zabawie różnych dyscyplin takich jak przyroda, nowe technologie, muzyka, języki obce angażował przedszkolaki ze wsi Puńsk z Przedszkola Samorządowego z Polskim i Litewskim Językiem Nauczania. W projekcie wzięła udział setka dzieci i pięcioro nauczycieli, którzy także byli objęci dodatkowymi szkoleniami i zdobyli m.in. certyfikaty kompetencji zawodowych nauczania TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne) dzieci w wieku przedszkolnym.
Projekt-bez-tytulu-5-1053x509
Przedszkolaki w Starym Folwarku poznają nowoczesne technologie
Wraz z samorządem Gminy Suwałki zaprosiliśmy przedszkolaki ze Starego Folwarku nad Wigrami do… sięgnięcia w przyszłość. Nowoczesne technologie i metody rozwijania kompetencji przyszłości wkroczyły do Punktu Przedszkolnego i Oddziału Przedszkolnego. W ciągu jednego roku szkolnego 2019/2020 podnieśliśmy jakość oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia przedszkolnego w grupie 43 uczniów.
Partnerzy projektu
Sfinansowano dzięki