Ułatwienia dostępu

Sejneńskie przedszkolaki rozwijają się wraz z nauczycielami 

Projekt „Sejneńskie przedszkolaki rozwijają się wraz z nauczycielami” realizowany jest w Przedszkolu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sejnach w okresie 01.06.2025 – 31.08.2026. Liderem projektu jest Miasto Sejny, partnerem Fundacja Code for Green, a realizatorem Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sejnach. 

Projekt nr FEPD.08.01-IZ.00-0034/23 pn.: “Sejneńskie przedszkolaki rozwijają się wraz z nauczycielami współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027 Priorytetu VIII Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego Działania 8.1 Rozwój edukacji i kształcenia.

 

Cele projektu 

  • wsparcie rozwoju przedszkolaków poprzez zajęcia dodatkowe i wyrównawcze, 
  • podniesienie kompetencji nauczycieli i kadry pedagogicznej, 
  • doposażenie placówki w sprzęt dydaktyczny, IT i pomoce do zajęć specjalistycznych, 
  • rozwój kompetencji kluczowych dzieci (m.in. przyrodniczych, językowych, społecznych, muzycznych, przedsiębiorczych). 

Grupy docelowe 

  • 180 dzieci (dziewczynki i chłopcy) uczęszczających do przedszkola – uczestnicy zajęć dodatkowych i wyrównawczych, 
  • dzieci wymagające wsparcia psychologicznego, logopedycznego i korekcyjno-ruchowego, 
  • 16 nauczycieli – uczestnicy szkoleń metodycznych, 
  • 2 osoby z kadry zarządzającej – uczestnicy szkolenia z budowania zespołu. 

Zaplanowane działania i zadania 

  • Zajęcia dodatkowe dla dzieci 
  • przyroda metodami praktycznymi (z nauczycielem i ekspertem, wycieczki do Wigierskiego Parku Narodowego), 
  • kodowanie na dywanie, 
  • kultura i muzyka, 
  • język angielski, 
  • przedsiębiorczość (w tym wycieczki terenowe), 
  • VR – zajęcia wirtualnej rzeczywistości. 
  • Zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne 
  • spotkania z psychologiem, 
  • zajęcia logopedyczne, 
  • rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych, 
  • zajęcia korekcyjno-ruchowe. 
  • Szkolenia dla nauczycieli 
  • przyroda metodami praktycznymi, 
  • kodowanie na dywanie, 
  • TIK z certyfikatem VCC, 
  • kompetencje społeczne, emocjonalne i nowoczesne metody pracy z dziećmi. 
  • Szkolenie dla kadry zarządzającej 
  • budowanie zespołu jako zasobu w kształceniu dzieci. 
  • Doposażenie przedszkola 
  • sprzęt IT: laptopy, tablety, monitory interaktywne, roboty do kodowania, klocki LEGO, 
  • pomoce do zajęć przyrodniczych: szklarnie, grządki, budki dla owadów i ptaków, mikroskopy, zestawy do obserwacji i recyklingu, 
  • zestaw Orffa do zajęć muzycznych, 
  • pomoce do zajęć korekcyjnych: sprzęt logopedyczny i sensoryczny. 

Oczekiwane rezultaty 

  • 180 dzieci rozwinie kompetencje przyrodnicze, matematyczne, językowe, muzyczne i społeczne, 
  • wyrównanie szans edukacyjnych dzieci wymagających wsparcia specjalistycznego, 
  • wzrost kompetencji 16 nauczycieli oraz 2 osób z kadry zarządzającej, 
  • przedszkole zyska nowoczesne wyposażenie, które pozwoli na prowadzenie atrakcyjnych zajęć, 
  • wzmocnienie roli przedszkola jako miejsca sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi dzieci. 

Wartość projektu 

  • Całkowity budżet: 634 222,50 PLN 
  • Wkład Funduszy Europejskich: 536 447,50 PLN
    (w tym ok. 200 000 PLN na doposażenie, 80 000 PLN na wynagrodzenia nauczycieli). 
Nasi partnerzy
Aktualności
18
Code for Green partnerem konferencji „5 lat zaczyna się dziś”
Zabrze_Ogrod_Oberiba4
„Woda pod lupą” – badaliśmy wodę w Rokitnicy 
Screenshot
„Zielona Przygoda” została ukończona. Gra edukacyjna powstała w pracowni School Living Lab we Wrześni