Ułatwienia dostępu

Obszary naszych działań

Obszary naszych działań

The climate crisis is a children's rights crisis. We are acting systemically – to stop climate change and limit environmental destruction, there is a need to raise ecological awareness across all age groups and sectors.

Obszary naszych działań

The use of new technologies will not solve the problem of climate change. It is necessary to take action at the political, social, and individual levels, such as emissions regulations, promoting conscious consumption, and educating society. That is why our educational programs develop technological competencies in children and teachers.

Obszary naszych działań

In Code for Blue, we promote practical education about water resources to support young people in creating real solutions for water resource management and conservation.



Obszary naszych działań

When teaching about the diversity of living organisms – biodiversity – we use diverse methods that draw from the worlds of science and business.




The climate crisis is a children's rights crisis. We are acting systemically – to stop climate change and limit environmental destruction, there is a need to raise ecological awareness across all age groups and sectors.

The use of new technologies will not solve the problem of climate change. It is necessary to take action at the political, social, and individual levels, such as emissions regulations, promoting conscious consumption, and educating society. That is why our educational programs develop technological competencies in children and teachers.
In Code for Blue, we promote practical education about water resources to support young people in creating real solutions for water resource management and conservation.



When teaching about the diversity of living organisms – biodiversity – we use diverse methods that draw from the worlds of science and business.




Dlaczego musimy działać TERAZ?

Najważniejsze skutki zmiany klimatu

topnienie lodowców i  lądolodów
topnienie lodowców i  lądolodów, co wpływa na podnoszenie się poziomu mórz i oceanów, a to prowadzi do zalania niżej położonych terenów nadbrzeżnych 
(w tym wysp i miast)
zakwaszanie oceanów
zakwaszanie oceanów (pochłaniają one ok. 25% dwutlenku węgla, który trafia 
do atmosfery), które prowadzi 
do zmian w  występowaniu organizmów morskich, a w konsekwencji do zaniku niektórych populacji; 
szczególnie narażone są organizmy budujące wapienne szkielety tworzące 
rafy koralowe
zanikanie gatunków
zanikanie gatunków w wyniku przesuwania się stref klimatycznych 
w  kierunku biegunów
pustynnienie gleb
pustynnienie gleb, zmiany okresów wegetacji roślin
opadanie poziomu wód
opadanie poziomu wód, wysychanie rzek, problemy z dostępnością wody.
upały i susze
upały i susze; zwiększenie się częstotliwości gwałtownych zjawisk atmosferycznych, 
tj. burz i tornad
Najważniejsze kompetencje technologiczne by projketować skuteczne rozwiązania

Nauczyciele potrzebują wiedzy i wsparcia, jak mogą pracować z uczniami nad rozwiązaniami dla klimatu, które opierają się o nowe technologie. 

umiejętności programistyczne
umiejętności programistyczne (myślenie komputacyjne),
zrozumienie działania dostępnych rozwiązań technologicznych z  zakresu automatyki, elektroniki i mechaniki
zrozumienie działania dostępnych rozwiązań technologicznych z zakresu automatyki, elektroniki i mechaniki
technologie środowiskowe
technologie środowiskowe oraz procesy zachodzące w środowisku
Największe wyzwania

Młodzi ludzie dostrzegają problem związany z wodą i uważają, że to jedno z najważniejszych wyzwań ekologicznych, które przed nimi stoją. Nie chcą uczyć się o tym pobieżnie, chcą otrzymać odpowiedź na to – co zrobić, żeby zmianom przeciwdziałać!

Pogarszająca się jakość wody
Pogarszająca się jakość wody
Wzrastające zużycie wody
Wzrastające zużycie wody
Spadek zasobów wody
Spadek zasobów wody pitnej na świecie
Zanieczyszczenie wód
Zanieczyszczenie wód
Coraz dłuższe okresy suszy 
Coraz dłuższe okresy suszy 
Największe wyzwania

Młodzi ludzie dostrzegają problem związany z wodą i uważają, że to jedno z najważniejszych wyzwań ekologicznych, które przed nimi stoją. Nie chcą uczyć się o tym pobieżnie, chcą otrzymać odpowiedź na to – co zrobić, żeby zmianom przeciwdziałać!

zmiany w użytkowaniu gruntów
zmiany w użytkowaniu gruntów np. wylesianie, intensywne praktyki monokultury, urbanizacja,
bezpośrednia eksploatacja
bezpośrednia eksploatacja - polowania i przełowienie
zmiana klimatu
zmiana klimatu, zanieczyszczanie oraz inwazyjne gatunki obce. 
"According to the latest research, the business world is responsible for over 70% of greenhouse gas emissions, and by 2024, the number of companies required to report on ESG will increase."
How can you help?

By supporting our foundation, you help equip children with the tools and knowledge to design solutions for their local environmental problems, thereby contributing to the fight for a better future for the world.

Due every month

Gain new knowledge. Sign up!
Jeśli tak, dołącz do naszej społecznosci i otrzymuj informacje o naszych nowych webinariach, podcastach, artykułach, raportach i szkoleniach. Niektóre z nich są dostępne wyłącznie dla członków newslettera!