Accessibility Tools
Program wprowadza praktyczną edukację środowiskową, która wspiera młodych w tworzeniu realnych rozwiązań i odpowiedzi na prawdziwe problemy, po to by dobrze przygotować młode pokolenia do nowej rzeczywistości, narzuconej przez zmiany środowiskowe. Stwarzamy przestrzeń do doświadczania sprawczości i jej konsekwencji zarówno wśród dzieci, jak i nauczycieli.
Program realizowany jest od 2018 roku. Każdego roku w programie bierze udział około 160 uczniów. Podczas zajęć prowadzonych 2 razy w tygodniu projektują rozwiązania w obszarze ochrony wody, klimatu i bioróżnorodności. Beneficjetami programu są nauczyciele, ponieważ wtedy zapewniamy trwałość realizacji edukacji – chcemy by umiejętności, których uczymy zostały w szkole.
Program rozwija krytyczne myślenie, współpracę, komunikację, kreatywność, sprawczość, myślenie projektowe i systemowe, kompetencje cyfrowe, naukowo-badawcze oraz biznesowe oparte o ekonomię wartości (przedsiębiorczość). Przyczynia się do wzrostu zaangażowania, odpowiedzialności za własne działania, budowania wspólnoty, motywację do zmieniania świata.
Te kompetencje i umiejętności rozwijamy pracując z nauczycielami oraz wspierając ich w pracy z uczniami. Formuła train the trainers i nasz stały mentoring pozwala na równoległą pracę nauczycieli z uczniami w ten sam sposób. A praca metodami zwinnymi stwarza możliwość realizacji w szkole edukacji procesowej w formie Living Lab (laboratorium innowacji i testowania).
W tej chwili prowadzimy 8 pracowni w szkołach:
Zespół Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach | Szkoła Podstawowa nr 3 w Polkowicach | Zespół Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni | Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni |
---|
Szkoła Podstawowa nr 77 w Poznaniu | VIII Liceum Ogólnokształcące w Poznaniu | Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wojska Polskiego w Poznaniu | Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kaczanowie |
Program ma charakter edukacji procesowej, która trwa przez cały rok szkolny.
Uczniowie wybierają obszar, którym chcą się zająć (woda, klimat, bioróżnorodność)
Potrzebna, aby w danym obszarze poznać problemy i wyzwania lokalne. Młodzież zdobywa wiedzę podczas zajęć szkolnych w terenie, wyjazdów badawczych do parków narodowych, instytucji badawczych, na uczelnie techniczne czy uniwersytety.
Niezbędna do zrozumienia potrzeb związanych ze zmianami środowiskowymi, rozwijania wewnętrznej motywacji do działania i odpowiedzialności, świadomości własnego wpływ, odporności na zmiany.
Nov 09, 2017Uczniowie diagnozują istotny dla społeczności lokalnej realny problem.
Faza projektowania rozwiązania obowiązkowo wykorzystuje nowe technologie. W ten sposób powstają np. aplikacje, kampanie społeczne oparte o rozwiązania informatyczne, konkretne urządzenia jak mierniki jakości powietrza, czy płot retencjonujący wodę.
Nov 09, 2017Uczniowie uczą się w jaki sposób wdrażać wypracowane narzędzia i zdobywać finansowanie.
Nov 09, 2017Praca metodą Agile otwiera program na dołączanie nowych modułów potrzebnych w procesie uczenia się jak rozwijanie umiejętności przywództwa i otoczenia wsparcia (moduł Young Change Maker ), rozwijania umiejętności tworzenia i komercjalizowania rozwiązań, które mają wartość społeczną (moduł przedsiębiorczości społecznej)
Nov 09, 2017Zaproś nas do siebie i dowiedz się, jak rozwinąć Twoją szkołę!
Zobacz co osiągneły dzieci w ramach naszych projektów - uczniowie stworzyli około 100 różnych prototypów, część z nich to wdrożone rozwiązania, m.in:
Siedziba:
Buda Ruska 19 c, 16 -503 Krasnopol
Biuro:
Pl. Św. Agaty 4 lok.1, 16-500 Sejny
NIP: 8442359966
KRS: 0000682455
REGON: 367582420
Więcej o finansowaniach Fundacji