Accessibility Tools
Młodzi ludzie z różnych zakątków świata angażują się w akcje protestacyjne, organizują marsze klimatyczne i starają się wpłynąć na decydentów, by ci podjęli konkretne kroki w celu ochrony środowiska. To działania z zakresu aktywizmu społecznego.
Młodzież ma nowatorskie i kreatywne pomysły, które mogą przyczynić się do rozwoju innowacyjnych rozwiązań w walce ze zmianami klimatu i środowiska. Partycypacja młodzieży w procesach decyzyjnych zwiększa świadomość i odpowiedzialność młodych, przyczynia się do budowania umiejętności społecznych. Sprawia, że ta istotne grupa ma poczucie wpływu i sensu swoich działań. Rozwija aktywizm społeczny w inicjatywy oparte na współpracy. Warunkiem sukcesu w tym obszarze jest praktykowanie partycypacji nie tylko na poziomie szkoły i pracy z nauczycielami, ale również w odniesieniu do rzeczywistych procesów zachodzących w samorządach. Potrzebne do tego jest budowanie otwartości oraz zrozumienia pomiędzy młodymi a grupami decyzyjnymi np. samorządami.
Aby zdefiniować Wasz lokalny problem rozmawiamy, robimy wstępne badanie potrzeb w różnych grupach interesariuszy lokalnych - szkoła, samorząd, lokalne NGO, lokalny biznes. Poznajemy i zbieramy różne perspektywy.
Wstępna diagnoza pozwala wyłonić problem, którym chcemy się zająć. Ustalamy każdorazowo unikalną ścieżkę i plan działań uwzględniający wyzwania i szanse, jakie przed nami stoją.
Od początku aktywnie angażujemy wszystkie grupy interesariuszy, by zwrócić uwagę na wspólny problem, który razem musimy rozwiązać. Zachęcamy do komunikacji, wymiany doświadczeń, informacji zwrotnej w duchu dialogu społecznego.
Poznajemy case study, jak prowadzić dialog publiczny uwzględniający partycypację młodzieży w kształtowaniu lokalnej polityki w Polsce i w innych państwach.
Rozwijamy u Młodych kompetencje związane z budowaniem odwagi, poczucia wpływu i sprawczości. Podnosimy kompetencje nauczycieli: umiejętność empatycznego słuchania, obserwacji, udzielania informacji zwrotnych, budowania środowiska współpracy, sytuacji edukacyjnej i pracy w oparciu o zasoby. Angażując samorząd, lokalny biznes i NGO pokazujemy lokalne problemy w innym świetle, poszerzamy perspektywę, pokazujemy możliwy nowoczesny model współpracy i prowadzenia konsultacji społecznych.
Nov 09, 2017Rozwijamy u Młodych kompetencje związane z budowaniem odwagi, poczucia wpływu i sprawczości. Podnosimy kompetencje nauczycieli: umiejętność empatycznego słuchania, obserwacji, udzielania informacji zwrotnych, budowania środowiska współpracy, sytuacji edukacyjnej i pracy w oparciu o zasoby. Angażując samorząd, lokalny biznes i NGO pokazujemy lokalne problemy w innym świetle, poszerzamy perspektywę, pokazujemy możliwy nowoczesny model współpracy i prowadzenia konsultacji społecznych.
Nov 09, 2017Wspólnie planujemy wydarzenie pokazujące lokalnej społeczności wzorcową współpracę wszystkich interesariuszy.
Nov 09, 2017Zobacz co osiągnęły dzieci w ramach naszych projektów - uczniowie stworzyli około 100 różnych prototypów, część z nich to wdrożone rozwiązania. Przeczytaj także o innych naszych osiągnięciach.
Siedziba:
Buda Ruska 19 c, 16 -503 Krasnopol
Biuro:
Pl. Św. Agaty 4 lok.1, 16-500 Sejny
NIP: 8442359966
KRS: 0000682455
REGON: 367582420
Więcej o finansowaniach Fundacji